در فروردین ماه به دنیا آمد و نزدیکان او را اکبر صدا می زدند . در سن 7 سالگی و پا به پای دیگر کودکان راهی مدرسه شد.دوران ابتدایی را در علی آباد و راهنمایی و دبیرستان را در سعادت شهر با موفقیت پشت سر گذاشت و موفق به اخذ مدرک دیپلم تجربی گردید.دوران دبیرستان او با آغاز انقلاب مصادف شد.شانزده ساله بود که با مردم همراه گشت و در حالیکه هنوز در دبیرستان تحصیل می کرد وارد بسیج شد و سپس به خیل سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست . پس از گذراندن دوره های آموزشی و فراگیری تاکتیک های مختلف رزمی آماده دفاع شد.در پاییز سال 1361 عازم سرزمین جنوب کشور در منطقه عملیاتی عین خوش شد.منطقه ای که بارها پیکر مطهرش در آنجا آماج تیر و ترکش دشمن بعثی قرار گرفت.در تاریخ 19/08/1361 آخرین زخم را بر جان پذیرفت و به خیل شهدای 8 سال دفاع مقدس پیوست.

پیکر پاک و مطهرش با حضور گسترده مردم شهید پرور منطقه سعادت شهر تشییع و در گلزار شهدای علی آباد در جوار دیگر شهدای گلگون کفن آرام گرفت.

فرازی از وصیت نامه شهید:

اینک که به آرزوی دیرینه خود که رفتن به جبهه است رسیده ام و عازم جبهه هستم ، می روم تا با دیگر برادران که مشغول نبرد با کفار هستند ، سرزمین اسلامیمان را از لوث وجود این ناپاکان پاک کنم.می روم تا به ندای " هل من ناصر ینصرنی" حسین زمان در کربلای ایران جواب دهم.امام حسین (ع) می فرماید: " مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است." و امام علی (ع) می فرماید : " مرگ شما در زندگی ذلت بار شما و زندگی شما در مرگ با عزت شماست." می روم تا راه امام حسین (ع) را ادامه دهم و شما راه ما را ادامه دهید.اگر خداوند سعادت شهادت را نصیبم کرد،نکاتی را به شرح ذیل متذکر می شوم:

  1. پدر و مادر عزیز و مهربانم از شما می خواهم که بعد از رفتن من نگران نباشید و گریه و زاری نکنید و خدا را شکر کنید که فرزندتان افکار صحیح و سالم داشت و به اسلام خدمت می کرد و اگر خداوند شهادت را نصیبم کرد مرا حلال کنید.در خط اسلام باشید و دست از یاری امام خمینی بر ندارید و به اسلام و مسلمین خدمت کنید
  2. از کلیه خواهران ،برادران،اقوام ،دوستان و عموم مردم علی آباد می خواهم که با حضور خود در صحنه ، توطئه های منافقین و دشمنان اسلام را خنثی نمایید.در راه خدمت به اسلام هر چه بیشتر سعی و کوشش نمایید و به نائب بر حق امام زمان (عج) امام خمینی وفادار باشید و با وحدت خود اسلام را یاری دهید.
  3. از برادران عزیز " انجمن اسلامی علی آباد" می خواهم که وحدت و انسجام خود را حفظ نمایید و در جهت پیشبرد اهداف اسلام هر چه بیشتر سعی و کوشش کنید و خالصانه و مخلصانه و بی ریا به اسلام خدمت نمایید و هدفتان " الله" باشد. برادران عزیزم از شما می خواهم که منافقین را بشناسید ، با آنان مبارزه کنید تا خدای ناکرده در بین شما نفوذ نکنند.جلسات قرآن ،دعای کمیل در شبهای جمعه را فراموش نکنید. دست از یاری روح خدا خمینی کبیر برندارید.با وحدت خود مشتی بر دهان منافقین بزنید و پاسدار خون شهیدان باشید و راه آنان را ادامه دهید.پیروز و سرافراز باد ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی.

 

05/09/1360  اکبر کبیری