در سال 1333 در روستای گمبکان سرپنیران از توابع سعادت شهر در طایفه عشایری آل سعدی چشم به دنیا گشود.تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود آغاز کرد و به پایان رسانید و بعلت نبود مدرسه راهنمایی در روستا ادامه تحصیل را رها کردو راهی شیراز شد.وی در یک خشکشویی مشغول به کار شد.تمام روز را کار می کرد و شب ها در کلاسهای شبانه حاضر می شد و تحصیلات خود را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد و توانست در نیروی هوایی ارتش ثبت نام و پس از مراحل گزینش بعنوان درجه دار کادر استخدام شود.مدتی برای گذراندن آموزش نظامی به تهران اعزام شد سپس به شیراز بازگشت  و در پایگاه هوایی بعنوان درجه دار مشغول خدمت شد .بعد به پایگاه شکاری نیروی هوایی بوشهر منتقل شد.در مرداد سال 1355 ازدواج کرد که دو فرزند بنام مجید و معصومه حاصل این پیوند است.

در اولین حمله هوایی به پایگاه شکاری بوشهر بعلت اصابت ترکش از ناحیه پا مجروح شد. از آنجا که همسر و فرزندانش در منازل سازمانی پایگاه ساکن بودند ،آنها را توسط یکی از بستگان به شیراز فرستاد . قبل از شهادت سفارش کرده بود : سلام گرم مرا به پدر و مادرم و اقوام ، دوستان و اهالی روستا برسانید و اگر به فیض شهادت نائل شدم مرا در جوار امامزاده سلطان سید حمید سرپنیران به خاک بسپارید.

سرانجام شهید عبدالحسین جاویدی در سحر گاه 06/07/1359 هنگامیکه در پایگاه شکاری بوشهر مورد حمله هوایی جنگنده های دشمن قرار گرفته و به فیض شهادت نائل گردید.

پیکر پاک و مطهرش با مردم شهید پرور منطقه و عشایر غیور تشییع و در جوار امامزاده سلطان سید حمید واقع در سرپنیران به خاک سپرده شد.

 

منبع: کتاب از فرش تا عرش اثر جناب آقای حجت اله قلی پور